Forældresamarbejde

Forældresamarbejdet

Vi vægter forældresamarbejdet højt. For os betyder det et samarbejde, hvor der er en gensidig respekt for hinanden, og hvor der er åbenhed og tillid. Vi ønsker at forældrene giver udtryk for deres undren og oplevelser i vuggestuen og i børnehaven, såvel positive som negative. Det er vigtigt, at vi via dialogens vej kan lave eventuelle ændringer.

Vi ønsker at forældrene får en god fornemmelse af deres barns dagligdag. Det kan være via den daglige dialog, når barnet hentes og afleveres. Her kan vi få talt om, hvordan barnets dag har været. Den daglige dialog er vigtig for det gode samarbejde, og der skal altid være plads til en snak, hvis I har brug for at vende et givent emne med personalet eller den daglige leder.

AULA vil fremover være vores nye platform til at sende beskeder, lave opslag, nyhedsbreve og billeder. Det er også her I kan melde ferie og sygdom for jeres barn.

Forældresamtaler

I løbet af barnets tid på Stadion Alle vil vi tilbyde forskellige forældresamtaler.

I vuggestuen

• Når jeres barn starter i vuggestuen, har vi en opstartssamtale omkring mad, søvn, sygdom, indkøring m.m.
  • Efter tre måneder vil vi tilbyde en samtale, hvor der bl.a. tales om opstarten, hvordan går det nu og er der ting vi sammen skal være opmærksomme på og eventuel ændre på.
  • Inden børnehavestart har vi en samtale/overleveringssamtale. Der bliver bl.a. her talt om barnets generelle udvikling og eventuelle tiltag som vuggestuen og forældrene ønsker der skal være opmærksomhed på. Såfremt forældre/vuggestuen/børnehaven ønsker det, deltager der også et personale fra børnehaven i mødet.
  • Derudover vil det altid være muligt at få en snak med personalet, hvis forældrene ønsker det.

I børnehaven

• Når jeres barn starter i børnehaven, har vi en opstarts samtale omkring, mad, søvn, sygdom, indkøring, sprog m.m.
  • Vi tilbyder at sprogscreene de børn, hvor enten vi eller forældrene føler der er behov for det.
  • Omkring ½ år før skolestart tilbyder vi en førskolesamtale med forældrene. Der bliver bl.a. her talt om barnets generelle udvikling og eventuelle pædagogiske tiltag frem til skolestart.

Husudvalget

Husudvalget består i øjeblikket af 8 forældre, som repræsentere vuggestuen og børnehaven. Det er et aktivt og inspirerende husudvalg, der er med til at arrangere vores fælles arbejdsdage, fællesspisning og hjælper til ved forskellige arrangementer såsom julefesten. En repræsentant fra husudvalget har også flere gange deltaget i ansættelse af personale. Til møderne planlægger vi kommende aktiviteter og pædagogiske overvejelser og tiltag bliver vendt. Vi har møde ca. 4 gange om året.

Børnehaven

Arbejdsdag på legepladsen