Vores værdier

• Børn har krav på at være i et miljø hvor respekt, omsorg og tryghed er alfa og omega.
  • Alle børn og unikke og værdifulde i sig selv.
  • Alle børn har en stemme og har krav på at blive hørt og set.
  • Vi voksne skal understøtte børnenes ressourcer og kompetencer
  • Alle børn skal have mulighed for at indgå i både små og store fællesskaber, Vi understøtter børnenes venskaber og giver plads og mulighed for at udbygge relationer.
  • Vi arbejder målrettet på at udvikle robuste og nysgerrige børn, der kan indgå i demokratiske processer.
  • Vi voksne er rollemodeller og møder børnene med et åbent mindset.

I vores pædagogiske praksis tager vi bl.a. udgangspunkt i ” fri for mobberi”

Vi anerkender børnenes følelser og hjælper dem med at sætte ord på. Det være sig både i leg eller i konflikter.  Vi arbejder bevidst med børnenes følelser, både egne og andres. Vi er opmærksom på barnets hensigter, og gør os hele tiden umage med at forstå og lytte til barnets perspektiv.

Vi møder børnene der hvor de udviklingsmæssig er.  Vi har øje for barnets udviklings zone og understøtter det der, og fører det videre på en anerkendende og ligeværdig måde.

Barnet bliver mødt af voksne der har tålmodighed, skaber medindflydelse og er en inspirationskilde. At der er overskuelige rammer, og en hverdag der er genkendelig for børnene’.

Vi mener at barnet har krav på nærværende og autentiske voksne, der evner at være tydelige rollemodeller, som er guidende og vejledende og viser børnene at vi vil dem.