Dagens gang

Børnehuset åbner kl. 6.30, hvor vi laver et hyggebord på Lærkestuen med bøger, puslespil, farveblyanter og tegnepapir. Her sidder der også en voksen til ca. kl. 7.30 og tager imod børnene der ankommer.

Vuggestuen

Ca. kl. 8.30 får vuggestuebørnene lidt frugt, hvorefter vi synger nogle sange. Derefter går vi som regel ud på legepladsen eller går en tur. Det kan også være at vi bliver inde og laver forskellige aktiviteter med børnene indenfor.

Kl. 10.30 spiser vi frokost. Derefter er der tid til lidt leg inden de bliver lagt ud og sove.

Kl. ca. 13.30 begynder vi at servere eftermiddagsmad for de der skal ud og sove anden gang og for de der er stået op fra middagsluren, de andre får mad efterhånden, som de står op.

Kl. ca. 16.00 lukker vi ned for vuggestuen og går over i børnehaven med de børn der er tilbage.

I vuggestuen arbejder vi med temaer næsten hver måned f.eks. musik, kunst osv.

Børnehaven

Hver dag ca. kl. 9:00 holder alle stuer en lille samling, hvor vi spiser lidt frugt og et stykke brød.

Her taler vi lidt om hvad dagen skal indeholde, og om der er sket noget som er vigtigt at vi får talt om. Derefter går vi i gang med de planlagte aktiviteter som kan være et planlagt tema eller en aktivitet der tager udgangspunkt i børnegruppen

Kl. ca. 11.15 – 11.45 spiser vi frokost, hvor vi bliver siddende ved bordet og holder bordskik. Alle børnene har en spiseven som de spiser sammen med tirsdag til fredag, hvor de har faste borde. De børn der har behov for middagssøvn bliver derefter puttet af en voksen. herefter går vi på legepladsen.

Om mandagen har vi altid en gruppe i hallen, de har enten madpakker med, eller spiser når de kommer hjem.

Hver dag, efter vi har været på legepladsen over middag, har vi hviletid i børnehaven. Alle børn hviler sig ca. 20 minutter på stuerne. Det er godt for børnene at slappe af på en madras, det er en god pause fra dagens indtryk.

Efter hviletid spiser vi frugt på stuerne, og derefter leger vi enten inde eller ude.

Når I træder ind i Børnehuset Fugldal…

Goddag

Vi vil meget gerne have, at I siger godmorgen til en voksen når I kommer, ligeledes vil I blive mødt med et godmorgen fra personalets side til både barn og forældre.

Vi har et ’komme og gå’ modul i Aula hvor barnet bliver registreret når det kommer og går i børnehuset.

I som forældre kan hjemmefra, skrive fri, sygdom og komme og gå tider på. Det er en god ide at skrive ca. tidspunkt på hvornår barnet bliver hentet, samt hvis barnet skal afhentes af andre.

Hvis barnet er ked af det, når I går, er I altid velkomne til at ringe og forhøre jer om, hvordan jeres barn har det.

Farvel

Når I henter jeres barn er det vigtigt at I husker at få sagt farvel til en voksen, så der ikke opstår tvivl om, hvorvidt et barn er blevet hentet eller ej. Det er også meget vigtigt, at I husker at skrive på Aula, hvis der er en anden, der skal hente barnet.

I bedes venligst hjælpe jeres barn med at rydde op efter leg inden I går - dette gælder både ude og inde. I bedes også venligst rydde op i jeres barns garderobe når I går hjem, sætte støvler op osv.,

Så får vi nemlig vasket vores gulve :-)