Syge børn

Vi er meget opmærksomme på at vi ikke smitter hinanden og at vi ikke har syge børn i Fugldal. Hvis dit barn er syg, vil vi gerne vide besked. Hvis det er smitsomt er det især vigtigt at vi ved det, så vi kan informere andre forældre om det.  Bliver barnet syg i løbet af dagen, vil vi altid kontakte jer. Derfor er vigtigt, at vi har de rigtige telefonnumre og læge oplysninger i tilfælde af, at dit barn bliver syg eller kommer til skade.

Hovedreglen er, at syge børn ikke må komme i institution. Barnet er rask, når det kan følge en normal dag i sin børnegruppe med både inde- og udeliv. Giv besked til stuen om sygemelding/raskmelding via Aula eller pr. telefon.

Vi kender godt til det at have syge børn og ved, det kan være svært at få det hele til at gå op i en højere enhed. Særligt er nye vuggestue børn udsatte. De skal vende sig til nye bakterier og virusser. Der er flere parameter som I forældre skal være opmærksomme på:

1. Et sygt barn har brug for at der er ro og fred omkring det.
  2. Det er hårdt at være i daginstitution hvis man ikke er frisk.
  3. Man kan smitte andre, så være med til at tage hensyn til andre børn.
  4. Der er stor forskel på om man er frisk derhjemme og så til at klare en hverdag med mange børn.
  5. Vi ser på barnets almene tilstand, og mindre på temperaturen.

Det også vigtigt at dit barn er helt rask, når det igen skal i daginstitution efter endt sygdom.

Hygiejne

Som forældre skal i være opmærksomme på at få sprittet jeres hænder af ved aflevering og afhentning. Der er ved alle indgange til legepladsen sat spritholder op, som man kan benytte sig af.

Vi er selv meget omhyggelige med at vaske hænder på os selv, og børnene i løbet af dagen. Vi vasker også overflader, og toilettet af, midt på dagen.