Velkommen

Velkommen til Birkehuset😊

”Birkehuset er for børn”

Birkehuset i skoven

Birkehuset er en integreret institution, vi har 3 vuggestuegrupper Bierne, Mariehønsene og Sommerfuglene. Vi har 3 aldersintegreret børnehavegrupper Snudebillerne, Skarnbasserne og græshopperne.

Sommerfuglene holder til i et modulbyg og her åbner/lukker de selv hver dag.

Vi er pt. normeret 43 vuggestuebørn og 62 børnehavebørn.

I Birkehuset er vi en blandet personalegruppe med medhjælpere, pædagogiske assistenter og pædagoger og to køkken ansvarlige.

Vi har fuld kostordning.

Vi åbner hver dag kl. 6:30 og lukker mandag til torsdag kl. 17:00 og fredag kl. 16:30.

Vi starter dagen i vores vuggestue, hvor der tilbydes morgenmad, bl.a. yoghurt med drys, eller havregrød. Morgenmaden pakkes væk ca. omkring kl. 7:15. her går børnehavebørnene ned i børnehaven sammen med medarbejderen og starter dagen op i fælles rummet.

Kl. 7:30 møder der en medarbejder ind på alle børnehave grupper. Her sørger personalet for at der bliver taget godt imod jeres barn kommer og at det kommer godt i gang med dagen i Birkehuset.

I Børnehaven holder vi samling ca. kl. 9:00 herefter går grupperne i gang med dagens aktiviteter, eller går på tur til skoven, hallen eller lign.

Der serveres formiddagsmad for børnehaven ca. kl. 8:30 på stuerne, og det er valgfrit for barnet om de ønsker at få lidt mad eller om de fortsat ønsker at lege på stuen. Vuggestuerne spiser formiddagsmad på deres grupperum ca. kl. 8:30

I vuggestuen spiser de frokost kl. 10:30 og børnehaven spiser kl. 11:00.

Vi spiser eftermiddagsmad i vores grupper ca. kl. 14:00, vi spiser både inde og ude alt efter vejret. Herefter leges der på tværs af grupperne, der kan være eftermiddagsaktiviteter som børnene kan deltage i efter eget valg.

Omkring kl. 15:30, begynder vi at samle børnene i fællesrummet, og på et af grupperummene imens de øvrige stuer lukkes ned. Det kan være forskelligt fra dag til dag hvilken stue vi samles på, alt efter hvor der er flest børn i gang med leg eller en aktivitet.

Husk at tjekke dit barn ind og ud på komme/gå skærmen i indgangen til Birkehuset hver dag.

Vi kommunikere ud til jer forældre via AULA, her kan I forældre følge med i jeres barns hverdag, via billeder og uge/månedsbreve fra grupperne. I forældre har også mulighed for at sende beskeder til personalet eller ledelsen.

Vi inviterer til forældremøde 1 gange om året, her får I forældre en invitation via AULA.