Hvilke pejlemærker arbejder vi ud fra?

Vi lever i en mangfoldig verden fuld af muligheder. Så mange muligheder, at det bliver vigtigt at vælge til – vel vidende, at meget derved vælges fra. Det bliver mere og mere påkrævet at kunne omstille sig og at kunne navigere i et samfund, hvor vi ikke kender morgendagen. Et samfund, hvor det ikke er entydigt, hvad der er rigtigt og forkert i al almindelighed, men hvor det bliver mere situationsbestemt og relationsbestemt, hvad der vil være den bedste løsning/handling på et givet tidspunkt. Da vi lever i en kompleks verden, skal vi derfor bruge vores værdier og menneskesyn som pejlemærker i opdragelsen af børnene.

Vi bygger trolde i bhv

Vi bygger trolde af materialer, vi har fundet i naturen. Der er dyb koncentration...

Nysgerrighed - fællesskab - samarbejde

Vi er inspireret af Reggio Emilias menneskesyn og mener, at børn fødes som aktive og nysgerrige væsener. Ethvert barn har ret til et sted, hvor det kan udforske og udvikle sig i et fællesskab med andre. Vi arbejder derfor målbevist med at bidrage til dit barns udvikling og gør os umage med at opdage lige præcis, hvem dit barn er. Vi giver også plads til dit barns egne tanker og til, at det gør sig egne erfaringer. Både børn og voksne udforsker hos os i fællesskab, så når vi understøtter dit barns forundring, foregår det ofte sammen med andre børn.

Hvor og hvordan bor mine venner?

Børnene cykler rundt for at undersøge, hvor og hvordan hinanden bor.

Vi mener også, at børn har forskellige rettigheder. Det betyder, at børnene ikke nødvendigvis får det samme, men at dit barn får det, som det har brug for.

Vores værdier som nysgerrighed, forundring, nærvær, plads til forskellighed, fælleskab, kommunikation og samarbejde skal gerne være med til at skabe kimen til, at børnene har indlevelse, selvværd og værdsætter mangfoldighed. Vores mål er ligeledes, at børnene agerer demokratisk, er nysgerrige og tør gribe de muligheder, livet byder.