Fødselsdage

Fødselsdage på Stadion Alle

Fødselsdage

Barnets fødselsdag er en festdag, som vi selvfølgelig skal fejre med flag, hurraråb og sang. Når vi fejrer fødselsdag har vi en række ritualer, som børnene hurtigt lærer, og dermed bliver fejringen  en vigtig del af barnets kulturelle dannelsesproces. Barnets fødselsdag kan vi holde på flere måder, enten her i huset eller hjemme hos barnet.  Der er tradition for lidt godt at spise, og vi opfordrer til, at der holdes sunde fødselsdage med f.eks. frugt, boller o. lign. i stedet for kage og slik. I dagtilbuddet har vi en sukkerpolitik, som vi ønsker at følge.

Børnehaven

I børnehaven holder vi fødselsdag på legepladsen. Forældrene har bagt pølsehorn, der er formet som en lang slange. Vi synger, råber hurra, leger og fødselsdagsbarnet åbner fødselsdagsgaven

vuggestuen

I vuggestuen holder vi fødselsdag i fællesrummet. Forældrene har bagt spinatboller til børnene. Vi synger, tænder lys,  fødselsdagsbarnet åbner en gave og vi råber hurra!!